Blog

مطالعہ قرآن حکیم

اللہ تعالیٰ کا نام لے کر اور اسی کی تائید و نصرت کے بھروسے پر مطالعہ قرآن حکیم خط و کتابت کورس کو مرتب کرنے کے کام کا آج آغاز کر رہے ہیں۔ یہ کورس اصلاح ان طلبا کے لیے مرتب کیا جارہا ہے جنہوں نے ” آسان عربی گرامر ” کتاب کے تینوں حصے پڑھ لیے ہیں۔ لیکن اس سے وہ طلباء بھی استفادہ کرسکیں گے جنہیں عربی گرامر کا ابتدائی علم حاصل ہے ، مقصد یہ ہے کہ عربی پڑھنے والے طلبا کو یہ استعداد حاصل ہوجائے کہ وہ ترجمہ کے بغٰیر قرآن کو سمجھ سکیں۔
الفاظ کے معانی دیتے ہوئے یہ کوشش کی جائے گی کہ مختلف ابواب سے قرآن مجید میں ایک مادہ سے جتنے الفاظ استعمال ہوئے ہیں، ان سب کے معانی ایک جگہ دے دیے جائیں۔ البتہ ثلاثی مجرد میں ہر مادے کے معنی دے دیے جائیں گے خواہ قرآن میں وہ مادہ ثلاثی مجرد سے استعمال ہوا ہے یا نہیں۔ اس طرح ہر مادہ سے استعمال ہونے والے مختلف الفاظ کے معانی میں ہونے والی تبدیلی کا ربط بہتر انداز میں واضح ہوجائے گا اور انہیں یاد کرنے میں آسانی ہوگی۔
ترکیب یعنی جملہ کے اجزاء کی وضاحت کے ضمن میں علمی مباحث سے گریز کرتے ہوئے صرف اس قدر وضاحت کی جائے گی جو آیت کا مفہوم سمجھنے کے لیے ضروری اور مفید ہے ۔ بعض آیات کی ایک سے زیادہ تراکیب ممکن ہیں اور کی بھی گئی ہیں۔ ہم ان سے کسی ایک ترکیب کو اختیار کریں گے جو نسبتاً سادہ اور عام فہم ہے ۔
آج کل قرآنی آیات کے بامحاورہ ترجمہ کا مطالبہ عام ہے اور یہ مطالبہ درست بھی ہے ۔ جن لوگوں کو عربی نہیں آتی اور وہ جاننا چاہتے ہیں کہ قرآن مجید میں اللہ تعالیٰ نے کیا فرمایا ہے ، ان کے لیے بامحاورہ ترجمہ ہی مفید ہے ۔ لیکن یہ کورس عربی جاننے والوں کے لیے مرتب کیا جارہا ہے اور ان کے لیے بامحاورہ ترجمہ غیر مفید ہوگا۔ اس لیے ہم تحت اللفظ اور بامحاورہ ترجمہ کی درمیانی راہ اختیار کریں گے ۔ خصوصا مرکبات ناقصہ کا ترجمہ اردو محاورہ کے مطابق ہی کیا جائے گا۔ ترجمہ میں کوشش کی جائے گی کہ الفاظ کے اصل مفہوم تک طلباء کے ذہن کی رسائی ہوجائے۔ آیات کی تفاسیر بیان کرنے سے اجتناب کیا جائے گا البتہ ذہن میں الجھن پیدا کرنے کے والے مقامات کی تشریح نوٹس میں کردی جائے گی۔
اس کورس کو مرتب کرنے میں جن چند کتب سے مدد لی جائے گی وہ یہ ہیں : (١) مفردات القرآن مرتبہ امام راغب اصفہانی (٢) المنجد (ڈکشنری) (٣) المعجم المفھرس مرتبہ محمد فواد عبدالباقی صاحب (٤) تفسیر ابن کثیر (٥) تفسیر حقانی (٦) ترجمہ شیخ الہند (٧) ترجمہ احمد رضا خان صاحب (٨) تفہیم القرآن (٩) معارف القرآن (١٠) تدبر قرآن۔

Posted in: قرآن مجید

Leave a Comment (0) →

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.